Nie samą dietą żyje człowiek, czyli dlaczego ruch jest ważny?

Prawidłowy jadłospis diety cukrzycowej to tylko połowa sukcesu. Równie ważny jak zdrowe odżywanie jest bez wątpienia wysiłek fizyczny. Nie każdy wie, że ruch może wpływać na działanie insuliny. Jak z pewnością wiemy, insulina pomaga glukozie wejść do komórek.

W cukrzycy typu 2, jednym z mechanizmów powodujących chorobę jest insulinooporność. Mówić prosto, komórki nie reagują na insulinę, więc glukoza nie może się schować, a jej poziom jest zbyt wysoki. Wysiłek fizyczny zmniejsza insulinooporność. Wpływa także na profil lipidowy oraz oczywiście sprzyja utracie masy ciała.

Warzywa i owoce w diecie diabetyka
Zdrowe odżywianie ma istotne znaczenie w leczeniu cukrzycy i prewencji przewlekłych powikłań. W diecie cukrzycowej często zdarza się, że popadamy w rutynę. Gdy terapia polega na podawaniu insuliny kilkakrotnie w ciągu dnia, zwykle wymagana jest stała pora posiłków. Także ich skład o poszczególnych pora powinien być zbliżony, np. pod względem zawartości węglowodanów. Bardzo łatwo wpaść w pułapkę, w której dieta cukrzycowa jest monotonna i mało zróżnicowana. Pamiętajmy jednak, że zdrowe odżywanie wymaga dostarczania wielu witamin, minerałów, a także błonnika.

Moc koloru na talerzu
Warzywa i owoce nie mogą zostać pominięte, gdy układamy przepisy diety cukrzycowej . Są one bowiem cennym źródłem wielu witamin i składników mineralnych. Niektóre z nich dostarczają nam spore ilości białka, jak na przykład warzywa strączkowe. To często pomijany produkt, a tak naprawdę może nam przynieść wiele korzyści. Niezwykle ważnym elementem diety jest także błonnik pokarmowy, a warzywa i owoce mogą nam go łatwo dostarczyć.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Diety i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *